DOMOWA PIEKARNIA, FIT, KOLACJE, KUCHNIE ŚWIATA, LUNCHE, NA IMPREZĘ, NA ZDROWIE, PO MEKSYKAŃSKU, PRZEKĄSKI, SPECJALNE OKAZJE, VEGAN, WEGE

Tortille pszenne

27 października 2017

Tortille pszenne to świetny sposób na przekąskę, lunch do pracy, szkoły czy kolację. Są o wiele lepsze niż te kupione w sklepie no i masz pewność, że nie zawierają sztucznych składników. Ja postanowiłam, że stanę jednego dnia zrobię z kilku porcji mnóstwo tortilli i schowam do lodówki (szczelnie zawinięte w folię). Jeśli nie mam pomysłu na obiad, wyciągam je, smaruje ulubionym sosem, do tego sałata, kurczak, warzywa i jest gotowy obiad w kilka minut. Możesz też skropić je oliwą, posypać mieloną papryką, pokroić w trójkąciki, wstawić do mocno rozgrzanego piekarnika na kilka minut i masz gotowe, zdrowe chipsy do ulubionego sosu, albo hummusu.

Składniki:
– 300 g mąki pszennej
– 120 ml gorącej wody
– 3 łyżki oliwy
– 1 łyżeczka soli

Mąkę przesiać do miski, dodać wodę, oliwę i sól. Wszystkie składniki ze sobą połączyć i zagnieść ciasto. Wyrabiać je aż stanie się gładkie i elastyczne (ok.5 minut). Przełożyć do miski wysypanej mąką, przykryć czystą ściereczką i pozostawić na 30 minut aby trochę odpoczęło. Po tym czasie ciasto podzielić na 8 części (wielkości orzecha włoskiego) i rozwałkować na placki grubości cienkiego naleśnika. Patelnię rozgrzać na średniej mocy palnika. Każdą tortillę kłaść na rozgrzaną patelnię i smażyć (bez tłuszczu) z obu stron. Kiedy na powierzchni pojawią się pęcherzyki powietrza, „napuszy się” a pod spodem pojawią się jasnobrązowe plamki, odwracać na drugą stronę.

Pamiętaj!!! Przy smażeniu, na tortilli pojawiają się pęcherze powietrza przez to zmniejsza się ich powierzchnia. Z podanych składników wychodzi 8 tortilli o średnicy około 12 – 15 cm albo 4 duże takie jak kupujemy w sklepie.

print

Może również lubisz?

Brak Komentarzy

Skomentuj