DANIE GŁÓWNE, FIT, GLUTEN FREE, KUCHNIE ŚWIATA, LUNCHE, ŁOSOŚ, MANGO, NA IMPREZĘ, NA ZDROWIE, OGÓRKI, OWOCE, PO JAPOŃSKU, RYBY, RYBY I OWOCE MORZA, SKŁADNIKI, SPECJALNE OKAZJE, SYLWESTER, WALENTYNKI, WARZYWA

Sushi z łososiem i paluszkami surimi

21 marca 2017

Co mnie dzisiaj naleciało na sushi? Sama nie wiem… Sushi masterem nie jestem, ale jakoś sobie radzę ze zwijaniem rolek… Co jest najważniejsze w sushi? Odpowiedni ryż, odpowiednio ugotowany, dobra ryba (krewetki albo paluszki surimi), warzywa, wasabi i imbir… Ewentualnie słodki dodatek… U mnie mango… Pamiętam jak pierwszy raz zabierałam się za „rolowanie” 🙂 O matko, ale się stresowałam… Nie ma czego!!! Nie taki diabeł straszny… Lepiej zaryzykować i zrobić w domu, wtedy mamy pewność, że jest na pewno świeże, z ulubionymi dodatkami no i duuużo tańsze… A gdzie kupić te wszystkie składniki? Jeśli nie znajdziecie w sklepach… Zajrzyjcie do internetu… Tam jest wszystko!!!

Składniki na sushi (na 4 porcje):
– 250 g filetu z łososia
– 4 paluszki surimi
– 1 i 1/2 szklanki ryżu do sushi
– 4 łyżki sosu do ryżu*
– 1 paczka prasowanych alg, sushi nori (6 sztuk)
– 1/2 zielonego ogórka
– 1/2 awokado
– 1/2 mango
– szczypiorek
– 3 łyżki serka białego typu philadelphia
– 1 łyżeczka chrzanu wasabi

Składniki na marynatę do łososia:
– 4 łyżki ciemnego sosu sojowego
– 1 łyżka miodu
– 1 łyżka octu ryżowego
– 1 łyżka oleju z prażonego sezamu
– 1 łyżeczka tartego, świeżego imbiru
– 1 ząbek czosnku przeciśnięty przez praskę

Dodatkowo:
– sos sojowy do podania
– marynowany imbir w zalewie

Do wykonania sushi potrzebna będzie mata bambusowa do zwijania rolek.

Przygotować łososia: składniki marynaty ze sobą połączyć i dokładnie wymieszać. Polać nią łososia i zostawić tak na min. godzinę. W między czasie filet przewrócić. Piekarnik nagrzać do temperatury 200 stopni. Wstawić łososia i piec przez 15 minut. Wyjąć z piekarnika i ostudzić.
Przygotować ryż zgodnie z instrukcją na opakowaniu*. Najpierw ryż dokładnie wypłukać zimną wodą. Odlewać ją dopóki nie będzie klarowna (może to być nawet 6 – 7 razy). Odcedzić, włożyć z powrotem do garnka, zalać zimną wodą z odrobiną soli i gotować na średnim ogniu przez 15 minut (pod przykryciem). Zdjąć z ognia i pozostawić na 10 minut pod przykryciem. Po tym czasie ryż zalać sosem do ryżu, dokładnie wymieszać i przełożyć do miski.
Ogórka umyć, przekroić na pół, wydrążyć miąższ i pokroić w słupki (cieniutkie lub większe około półcentymetrowe). Awokado i mango obrać i również pokroić.
Zwijanie rolek: arkusz nori umieścić na środku maty bambusowej. Ułożyć warstwę ryżu (około pół szklanki) pozostawiając na końcu ok 2 cm margines (w trakcie nakładania ryżu, dłonie moczyć w wodzie, wtedy ryż nie będzie kleił się do rąk). Wzdłuż krótszego boku (około 2 cm od krawędzi), posmarować pasek serka, na to 4 kropki wasabi i rozsmarować na całą długość, na serek i wasabi położyć paluszki surimi albo kawałki pieczonego łososia. Na wierzch położyć mango, ogórka (lub awokado) i szczypiorek. Zaginać matę od dołu w kierunku środka i dociskać krawędź maty do ryżu zaraz za nadzieniem (zakleić zawartość), rolować do końca przesuwając matę w górę. Ostrym nożem (bez ząbków) pokroić na części. Podawać z sosem sojowym i marynowanym imbirem.

* zamiast kupować gotowy sos do sushi, możemy sami zrobić zaprawę mieszając 4 łyżki octu ryżowego i 4 łyżeczki cukru. Całość podgrzewać aż cukier się rozpuści ale nie gotować.

* ogólna zasada gotowania ryżu do sushi jest taka, że 1 szklankę ryżu zalewamy 1 i 1/2 szklanki wody). Jeśli mamy 1 i 1/2 szklanki ryżu, potrzebne będzie 2 i 1/4 szklanki wody.


 

print

Może również lubisz?

Brak Komentarzy

Skomentuj