NA ZDROWIE, SKŁADNIKI, SZPARAGI, WARZYWA, WEGE, ZUPY

Krem z zielonych szparagów z grzankami

4 maja 2017

Nadeszła wiosna… Co prawda pogodowo bardzie  przypomina listopad niż maj no ale cóż… Sezon na szparagi w pełni… Dzisiaj mam dla Was niezwykłą propozycję obiadową, mianowicie  krem z zielonych szparagów z grzankami… Aby jeszcze bardziej podkreślić jej wiosenny charakter i zielony kolor dodałam do niej mrożony groszek… Całość przyostrzyłam białym pieprzem i odrobiną gałki muszkatołowej… Zamiast bulionu spokojnie możecie dodać do niej mleczka kokosowego i wtedy będzie bardziej tajska niż polska 🙂 Zupa sama w sobie jest wegańska no ale te grzanki z mozzarellą wszystko popsuły 😉

Składniki na krem:
– 1 średniej wielkości cebula
– 1 łyżka masła
– 2 pęczki zielonych szparagów
– 350 g mrożonego groszku
– 1 i 1/2 bulionu warzywnego
– 1 łyżka oliwy truflowej
– 1 ząbek czosnku
– 1 łyżeczka soli
– 1/2 łyżeczki białego pieprzu
– szczypta gałki muszkatołowej
– rukola do podania

Szparagi opłukać, odłamać twarde i grube końce (ok. 2 cm), pokroić kawałki. Cebulę drobno posiekać a czosnek przecisnąć przez praskę. W garnku roztopić masło i zeszklić pokrojoną cebulę. Następnie dodać czosnek i smażyć około 1-2 minuty. Po tym czasie wrzucić szparagi. Całość dusić pod przykryciem około 5 minut (kilka lekko podsmażonych szparagów odłożyć do grzanek). Dodać groszek i całość smażyć jeszcze około 2 minuty. Wlać gorący bulion i zagotować. Gotować przez ok. 5 minut. Zmiksować a dla uzyskania aksamitnej konsystencji przetrzeć przez sitko. Całość posolić, dodać pieprz i gałkę muszkatołową. Krem podawać z grzankami, oliwą truflową i rukolą.

Składniki na grzanki:
– 4 kromki bagietki
– 1 łyżka płatków migdałów
– 1 kulka mozzarelli
– 1 ząbek czosnku
– 2 lyżki oliwy z oliwek extra virgin
– po 1-2 szparagi na grzankę (odłożone w czasie obsmażania do kremu)

Bagietkę pokroić ukośnie na plasterki. Migdały uprażyć na suchej patelni. Piekarnik nagrzać z funkcją grilla lub górną grzałkę na 220 stopni C. Bagietkę posmarować oliwą z obydwu stron. Piec na blaszce aż brzegi grzanek będą zrumienione. Wyjąć z piekarnika, posmarować ząbkiem czosnku, na każdej grzance ułożyć plasterek mozzarelli, szparagi i uprażone płatki migdałowe. Wstawić do piekarnika jeszcze na około 1 minutę.

print

Może również lubisz?

Brak Komentarzy

Skomentuj