FIT, GLUTEN FREE, JAGLANA, KASZA, NA ZDROWIE, SKŁADNIKI, ŚNIADANIE, WEGE

Jaglany budyń kokosowy z migdałami i granatem

17 stycznia 2017

Budyń jaglany to świetny pomysł na zdrowe śniadanie… Kasza jaglana ma to do siebie, że nie zawiera glutenu co dla niektórych staje się podstawowym wyznacznikiem w przygotowywaniu posiłków… Dodatek mleczka kokosowego powoduje, że budyń jest niezwykle aksamitny… Mój budyń posłodziłam syropem klonowym ale możecie również to zrobić np. miodem… Na wierzch rzuciłam coś chrupiącego: prażone migdały i owoce granatu… Będziecie zaskoczeni jak dobrze smakuje 🙂


Składniki:

– 1/2 szklanki kaszy jaglanej (surowej)
– 1 szklanka mleka
– 1 szklanka mleczka kokosowego
– 2 łyżki syropu klonowego
– 1 łyżka owoców granatu
– łyżka płatków migdałów

Kaszę zalać zimną wodą i płukać energicznie mieszając dłonią, do czasu aż woda będzie przeźroczysta. Odcedzić. W rondelku zagotować szklankę mleka, wsypać kaszę, przykryć i zagotować. Gotować przez ok. 7 minut do momentu aż kasza wchłonie całe mleko. Ugotowaną kaszę zmiksować blenderem razem z mleczkiem kokosowym, dodać syrop klonowy i miksować aż powstanie gładka masa. Budyń wyłożyć do miseczek. Wierzch posypać owocami granatu, uprażonymi na suchej patelni płatkami migdałów i polać łyżką syropu klonowego.

print

Może również lubisz?

2 komentarze

  • Reply Patryccja 6 marca 2017 at 16:13

    Super pomysł na zdrowe, dobre, bezglutenowe śniadanie. Ja czasem z braku pomysłów kończę z owocową herbatą ulubioną z teekanne na śniadanie, a potem umieram z głodu. Na pewno w weekend wypróbuje ten sposób, może przekonam również domowników.

  • Skomentuj